سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشنامه

 

در زمان فارغ التحصیلی به طور کلی دو نوع مدرک ارائه می شود:

1- گواهی موقت

2- دانشنامه اصلی

 

شرایط دریافت دانشنامه :

1- گذراندن همه دروس مربوط به سیلابس ارائه شده در رشته مورد نظر

2- مشخص بودن نظام وظیفه (آقایان)

3- انجام تعهد خدمت در ازای آموزش رایگان :

الف) کارکردن در ارگان های مختلف به اندازه تعهد زمانی که متناسب با منطقه آموزشی دوران دبیرستان ، مقدار آن متفاوت است (برای منطقه یک برابر سنوات تحصیلی و برای منطقه دو و سه دو برابر سنوات)

ب) پرداخت هزینه تحصیل رایگان فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری

4- تسویه حساب وام ها و بدهی ها

 

ریزنمرات دانشگاهی

مراحل دریافت ریزنمرات در دانشگاه های مختلف، متفاوت است. مثلا دانشگاه های شریف، تهران، امیرکبیر و ریزنمرات ترجمه شده را در پاکت ممهور و پلمپ به دانشگاه مربوطه فرستاده و یا به خود متقاضی تحویل می دهند ولی بعضی از دانشگاه ها تا قبل از تسویه حساب مالی این کار را نمی کنند.

در مورد دانشگاه آزاد، تسویه حساب مالی نیاز نیست ولی ریزنمرات باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسد. (پیوست بخشنامه وزارت علوم).

نکته مهم : ریزنمرات دانشجویانی که به تازگی فارغ التحصیل شده باشند توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید نمی شود مگر اینکه دانشنامه خود را دریافت کرده باشند. در نظر داشته باشید که حداقل سه ماه برای آماده شدن دانشنامه زمان لازم است که در این سه ماه نمیتوان ریزنمرات را برای درخواست پذیرش ارسال کرد. اما در صورتی که هنوز دانشجو هستید، می توانید ریزنمرات خود را از دانشگاه تحویل بگیرید. در نتیجه اگر احتمال دارد که زمان درخواست پذیرش در بازه زمانی همین سه ماه باشد، توصیه می شود که درخواست فارغ التحصیلی ندهید.

 

تعهد آموزش رایگان و آزادسازی مدرک:

دانشجویانی که از آموزش رایگان استفاده کرده اند بنا بر تعهدی که در روز ثبت نام به دانشگاه داده اند، باید به میزان متناسب با زمان آموزش در کشور کار کنند. برای دانشجویان منطقه یک، شش ماه کار به ازای هر ترم و برای دانشجویان منطقه دو ، یک سال به ازای هر ترم که بدون انجام آن آزادسازی مدرک امکان ندارد.

سه راه انجام تعهد:

1- راه اصلی : انجام کار به میزان متناسب با زمان بهره مندی از آموزش رایگان

2- خرید مدرک : پرداخت هزینه آموزش رایگان

3- دادن درخواست کاریابی : در صورتی که پس از گذشت شش ماه از ارائه درخواست، کار پیدا نشود، تعهد لغو می شود.

 

شرایط انجام کار :

شرط تایید کار در ایران آن است که همزمان با دوره دانشجویی نباشد، به عبارتی اگر در دوره کارشناسی ارشد مشغول به کار باشید نمیتوان برای آزاد کردن مدرک کارشناسی از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که دوره سربازی جزو سابقه کار به حساب می آید. نکته دیگر اینکه برای محاسبه سنوات نیازی به ارائه سابقه بیمه نبوده و سابقه کار می تواند در بخش دولتی یا خصوصی باشد. البته بعضی ازدانشگاه ها مدارک دیگری را هم درخواست میکنند.

پرداخت هزینه : بر اساس سال ورود و تعداد ترم ها، مبلغ مورد نظر را منطبق بر جداول زیر تعیین میکنند که باید پرداخت شود و پس از تحویل رسید پرداختی به دانشگاه، دانشنامه طی 20-30روز آماده می شود. میزان سابقه کار قابل قبول با شرایطی که ذکر شد از میزان تعهد تحصیل می کاهد.

دانشجویان منطقه دو تنها مبلغ دوره کارشناسی خود را دو برابر پرداخت می کنند. هزینه هر ترم تحصیل بستگی به سال ورود به دانشگاه داشته و تا پایان تحصیل ثابت است (جدول)

درخواست کاریابی: دادن درخواست کاریابی باید در زمان مشخصی پس از فارغ التحصیلی باشد (یک سال پس از فارغ التحصیلی). برای این کار، باید به کاریابی مورد تایید وزارت کار مراجعه کرد و تقاضای کار کنید. بعد از شش ماه و عدم یافتن کار، نامه ای مبتنی بر عدم کاریابی در این مدت گرفته و به وزارت کار استان خود مراجعه نمایید. وزارت کار نیز نامه ای به دانشگاه محل تحصیل مبنی بر آزادکردن مدارک بدون دریافت هزینه تحصیل خواهد داد.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02144268545

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام واتس اپ ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

لینکدین: http://tiny.cc/o74xwy