سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استخراج مقاله

 

مقاله علمی معمولاً در نتیجه پژوهش منطقی، ژرف و متمرکز نظری، عملی یا مختلط، به کوشش یک یا چند نفر در یک موضوع تازه و با رویکردی جدید با جهت دستیابی به نتایجی تازه، تهیه و منتشر می گردد. چنین مقاله ای در واقع گزارشی است که محقق از یافته های علمی و نتایج اقدامات پژوهشی خود برای استفاده سایر پژوهشگران، متخصصان و علاقه مندان ارائه می دهد .

تهیه گزارش از نتایج مطالعات و پژوهش های انجام شده، یکی از مهم ترین مراحل پژوهشگری به شمار می رود، زیرا اگر پژوهشگر نتواند دستاوردهای علمی خود را در اختیار سایر محققان قرار دهد، پژوهش او هر اندازه هم که مهم باشد، به پیشرفت علم کمکی نخواهد کرد، چون رشد و گسترش هر عملی از طریق ارائه و به هم پیوستن دانش فراهم آمده از سوی فرد فرد اندیشمندان آن علم تحقق می یابد .

همان طور که پژوهشگر پیش از اقدام به پژوهش، نیازمند توجه و بررسی یافته های علمی پژوهشگران قبل از خود است تا بتواند یافته های علمی خود را گسترش بخشد، دیگران نیز باید بتوانند به یافته های پژوهشی او دسترسی پیدا کنند و با استفاده از آن ها فعالیت های علمی خود را سازمان داده، در ترمیم و تکمیل آن بکوشند.

از امتیازهای مهم یک مقاله می توان به مختصر و مفید بودن، به روز بودن و جامع بودن آن اشاره کرد، زیرا محقق می تواند حاصل چندین ساله پژوهش خود در یک رساله، پایان نامه، پژوهش، یا حتی یک کتاب را به اختصار در یک مقاله علمی بیان کند تا پژوهشگران دیگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از کلیات آن آگاهی یابند و در صورت نیاز بیشتر، به اصل آن تحقیقات مراجعه کنند.

بدین منظور، امروزه نشریات گوناگونی در زمینه های مختلف علمی- پژوهشی نشر می یابد و مقاله های به چاپ رسیده در آن ها، اطلاعات فراوانی را در اختیار دانش پژوهان قرار می دهند. لازم است محققان با شیوه تدوین مقالات علمی آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از شیوه های صحیح، با سهولت، نتایج تحقیقات و مطالعات خود را به صورت مقاله در اختیار علاقه مندان قرار دهند. نوشتن مقاله مستلزم رعایت اصولی در ابعاد مختلف محتوایی، ساختاری و نگارشی است.

تدوین یک پایان نامه و استخراج مقاله از پایان نامه (استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد- استخراج مقاله از پایان نامه دکتری) یکی از اصلی ترین تجربه های پژوهشی هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شمار می آید. چرا که با صرف وقت و دقت نظر بسیار به دنبال حل مسئله پژوهشی خود بوده و در نهایت طی یک جلسه از انجام آن در محضر اساتید داور و راهنما یا مشاور دفاع می کند. طی این فرآیند اگر به شکل مناسبی صورت گرفته باشد حتما انگیزه انتشار یافته های پایان نامه را در قالب یک مقاله (علمی پژوهشی، ISC، ISI و یا SCOPUS و PUBMED) تهییج خواهد کرد. چرا که مطلع کردن جامعه پژوهشی از یافته های یک پایان نامه در سطح ملی و بین المللی تنها از طریق انتشار مقاله استخراج شده از پایان نامه امکان پذیر خواهد بود. علاوه براین چاپ مقاله برگرفته از پایان نامه امکان استفاده دیگران از نتایج پژوهشی و افزودن به غنای جامعه علمی هرچند به میزان اندک را تحقق خواهد بخشید. در نهایت این کار رزومه پژوهشگر را برای ورود به دوره های تحصیلی بعدی یا ورود به شغل مورد نظر تقویت خواهد کرد.

 

مراحل استخراج مقاله از پایان نامه به صورت زیر است:

·         نوشتن عنوان مقاله در پایان نامه مستخرج از پایان نامه ارشد و رساله دکتری

·         نوشتن چکیده مقاله مستخرج از پایان نامه

·         تعریف کلمات کلیدی (کلید واژه ها) در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و استخراج مقاله از رساله دکتری

·         نوشتن مقدمه مقاله در استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و استخراج مقاله از رساله دکتری

·         نگارش و تدوین پیشینه تحقیق (مرور ادبیات) در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و مقاله از رساله دکتری

·         پیشینه پژوهشی مقاله (مرور پیشینه پژوهش) و بیان نوآوری و شکاف های تحقیق در استخراج مقاله از رساله دکتری و مقاله مستخرج از پایان نامه ارشد

·         نحوه نوشتن فرضیه ها یا سوالات پژوهش در مقاله مستخرج از پایان نامه ارشد و مقاله از رساله دکترا

·         روش شناسی تحقیق، تحلیل داده ها در استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و مقاله مستخرج از رساله دکترا

·         نحوه نگارش بیان نتایج تحقیق (یافته های پژوهش) در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و مقاله از رساله دکترا

·         بحث و نتیجه گیری در استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و استخراج مقاله از پایان نامه دکترا

 

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02144268545

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام واتس اپ ایمو:  09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

لینکدین: http://tiny.cc/o74xwy

منبع: http://tiny.cc/n9yq6y